6 způsobů propagace eshopu

Máte už založený eshop, ale nemá moc návštěvníků a tím pádem ani není výdělečný? Dost možná nevyužíváte naplno možnosti propagace vašeho internetového obchodu. V tomto článku si shrneme hlavní možnosti jak propagovat eshop, aby získal více návštěvníků a hlavně zákazníků.

1. Srovnávače/vyhledávače zboží

Jedna z nejlepších cest propagace eshopu je zaregistrování vašeho eshopu do srovnávačů (vyhledávačů zboží). Tímto způsobem se dají získat zákazníci hned od začátku fungování eshopu, což je obrovská výhoda oproti ostatním možnostem propagace, které v tomto článku budou zmíněny. Dle mého však není nejlepší, aby se srovnávače stali jediným zdrojem zákazníků pro váš eshop.

Lidé, kteří si procházejí srovnávače mají většinou velkou motivaci nakupovat. Pokud se tedy dostanou až k vám, tak většinou u vás i nakoupí (pokud tedy bude váš eshop vypadat důvěryhodně).

Většina srovnávačů funguje na principu PPC (pay per click). To znamená, že budete platit za jednotlivé prokliknutí na váš eshop. Existují však i srovnávače, kde se můžete zaregistrovat zdarma, je jich však málo a budou generovat minimální návštěvnost v porovnání s těmi placenými.

Nejznámější srovnávače zboží v ČR jsou Heureka.cz, Zboží.cz, Srovname.cz, Nejlepsiceny.cz, Hledejceny.cz a Glami.cz. Určitě najdete i další, ale tyto jsou určitě na špičce (především pak Zboží.cz a Heureka).

2. Sociální sítě

Další možností propagace eshopu je využití sociálních sítí, především Facebooku a Instagramu. Sociální sítě mají v dnešní době obrovskou moc, a pokud si chcete vybudovat silný brand a nebýt závislý pouze na srovnávačích, je vhodné se prosazovat především na sociálních sítích.

Na facebooku a instagramu je v dnešní době téměř každý a máte tedy příležitost oslovit skutečně masy lidí, pokud budete přidávat příspěvky, které se budou lidem líbit, budou o nich diskutovat a tím i šířit mezi své přátele.

Snažte se přidávat příspěvky na sociální sítě co nejvíce pravidelně a dejte si záležet, aby byly skutečně co nejvíce kvalitní, protože mnoho vašich potenciálních zákazníků se o vás poprvé dozví právě zde a je přece potřeba udělat dobrý první dojem :).

Zatím jsem zmiňoval jen instagram a facebook, nebojte se ale zkusit i další sociální sítě jako Twitter a Pinterest. Pinterest může být pro některá témata opravdu silným nástrojem :).

3. Youtube

Youtube by se dal zahrnout do skupiny sociálních sítí, ale rozhodl jsem se mu věnovat vlastní sekci, protože se přes něj dají dělat divy.

Jednou z možností propagace eshopu na Youtube je točení vlastních videí o daném tématu a daných produktech. Videa vám můžou generovat slušnou návštěvnost webu, a pokud budou kvalitně zpracované, tak i přesvědčí člověka o koupi.

Další možností jak propagovat eshop na Youtube je spolupráce s youtubery. Ne každé téma je pro tento způsob propagace eshopu vhodné, ale mnohá témata jsou. Například móda a kosmetika jsou pro propagaci skrz youtubery jako stvořené :).

4. Diskuzní fóra

Hned v počátcích podnikání si vyhledejte weby a především diskuzní fóra, které se zabývají vašim tématem. Najdete zde mnoho lidí, kteří by se mohli stát vašimi zákazníky.

Stačí pouze čekat na správný moment, kdy bude vhodné přidat odpověď k nějakému tématu s nenápadně přidaným linkem na váš eshop. Vyvarujte se však spamování a přehlcování odpověďmi. Pokud se neobjeví příležitost napsat do fóra tak, aby to nevypadalo jak bezduchá reklama, radši nepište nic, jen si tím můžete poškodit pověst.

5. Blog

Pokud se váš eshop zabývá tématem, na které se dají zároveň i napsat zajímavé články, udělejte to. Buď si objednejte texty na míru, nebo si napište nějaké články sami, pokud vás psaní baví.

Ten způsob propagace je velice silný, protože se vaše články můžou pro dané klíčové slova začít zobrazovat vysoko ve vyhledávání, což může generovat vysokou a především kvalitní návštěvnost. Pokud budete mít na svém blogu kvalitní obsah, lidé si ho začnou mezi sebou sdílet a získáte tím spoustu zákazníků zdarma :).

Nebojte se do článků přidat odkazy na produkty, snažte se to ale udělat tak, aby výsledný článek nevypadal jako jedna velká reklama. Nejlepším způsobem je psát užitečné články k tématu a až zpětně přidat linky na produkty tam, kde se to hodí.

6. PPC reklama

PPC reklama spočívá na principu na placení za proklik na váš eshop. Má několik forem, ty hlavní jsou reklama ve vyhledávání a reklama kontextová (například bannery přímo na stránkách). Velká výhoda PPC reklam je, že můžete cílit přímo na určité publikum, které chcete oslovit. Při správném cílení a nastavení reklamy se může PPC reklama stát velkým zdrojem příjmů.

Cena za proklik se vždy liší a závisí především na konkurenci, která cílí PPC reklamu na dané klíčové slova. Je tedy potřeba nastavit takové klíčové slova, na kterých nevyplýtváte celý měsíční budget za den, ale zároveň na eshop dostane lidi, kteří mají zájem nakupovat.

Díky PPC si můžete také mimo jiné budovat brand, nejedná se však většinou o hlavní cíl PPC reklam. Pro tento účel lépe poslouží využití sociálních sítí, jak bylo zmíněno výše v článku.

Doporučuji na začátek vložit nějaké peníze do reklamního systému a experimentovat s nastavením.  Snažte se, aby vaše reklamy byly stále renteabilní, pokud se vám je nepodaří dostat dlouhodobě do kladných čísel, pravděpodobně se tento způsob propagace pro váš eshop nehodí a nemá smysl za něj zbytečně utrácet.

Největším reklamním systémem je Google Adwords, který je také nejvíce propracovaný. Prostřednictvím tohoto systému můžete tvořit reklamy ve vyhledávání, na Youtube, obsahové reklamy a také reklamy pro mobilní aplikace. Google Adwords také umožňuje možnost remarketingu, tedy zobrazování reklam lidem, kteří už na vaší stránce byli a chcete je dostat zpět.

Dalším velkým reklamním systémem v České republice je Sklik od Seznamu. Poskytuje prakticky vše co Adwords, kromě reklam v mobilních aplikacích.  Seznam už ale v dnešní době nemá takovou sílu jako dříve a Adwords vám tedy nabídne větší cílovou skupinu a tedy i větší flexibilitu v nastavování reklamy.

Za zmínku stojí také využití reklam na facebooku. U této varianty je obrovské plus, že mimo jiné může výrazně přispět k budování brandu. Na facebooku také budete mít obrovské možnosti nastavení a extrémní množství lidí, kterým můžete reklamu zobrazovat. Díky těmto vlastnostem jste schopni při troše snahy získat za malé peníze hodně kvalitní návštěvnost.

Jaká varianta propagace se nejvíce zamlouvá vám a jakou budete nejvíce využívat? Napište svůj názor do komentářů :).
Náhledový obrázek: Designed by Freepik

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *