V čem zažít podnikat na internetu

Nevíte s čím podnikat na internetu, ale i přesto Vás online bussiness zajímá? Tento článek Vám pomůže najít nápady pro Vaše podnikání, tak abyste nezapadli mezi ostatní a dokázali vytvořit úspěšný eshop. A o to Vám přece jde :).

Oblast, která Vás zajímá

Podnikání v oblasti, která Vám není blízká a nebaví Vás, nebude nikdy úspěšné, nebo minimálně velice těžko naplní svůj potenciál. Naopak pokud se rozhodnete založit internetový obchod v oboru, který Vás baví a o kterém něco víte, tak to bude pro Vás obrovské plus. Práce na takovém e-shopu bude zábava, ne jen dřina (dobře, dřina to bude vždy, ale bude to dřina, kterou budete mít rádi :D). Není nic horšího, než dělat hodiny a hodiny na něčem co Vás strašně nebaví a ve výsledku to stejně pravděpodobně odložíte, protože Vám to přeroste přes hlavu.

Konkurence v dané oblasti

Pokud už existuje několik zavedených internetových obchodů, kteří se v dané oblasti pohybují, jen velice těžko je budete dohánět. Mají už vybudovanou značku, zákazníky, kteří se vrací zásadně k nim a taky samozřejmě z pohledu SEO budou mít hodně navrch. Je tedy potřeba hledat mezery na české trhu a vybrat oblast, kde buď není konkurence, nebo je, ale ne tak silná. V dnešní době už bohužel těžko najdete odvětví eshopu, kde byste neměli žádnou konkurenci a zároveň by po produktech z této oblasti byl dostatečný zájem (pokud takové najdete, tak je to trefa do černého :)).

Při výběru oboru doporučuju si vždy udělat průzkum konkurence. Vyhledejte všechny e-shopy, které v tomto oboru podnikají, a zvažte, jestli máte možnost mezi nimi uspět.

Poptávka po produktu

Pokud jste našli obor, kde není velká konkurence, je potřeba se ještě zamyslet, zda-li je dostatek lidí, co by Váš e-shop mohli využít. Nechcete přece založit e-shop a poté zjistit, že takové produkty vlastně nikoho nezajímají.

Doporučuji si udělat průzkum klíčových slov. K tomu se dají využít například nástroje od Googlu a Seznamu. Já osobně mám radši Keywords Planner od Googlu, než ten od Seznamu. Jednoduše si zde navolíte klíčová slova, pod kterými by vaši potencionální zákazníci mohli Vaše produkty vyhledávat, a podíváte se, kolik lidí průměrně dané slova vyhledává. Můžete zde také najít konkurenci klíčových slov, a jak bude tedy těžké získat pro váš obchod organickou návštěvnost.

Vyberte si téma, kde jsou peníze

Pokud už jste našli téma kde máte šanci se prosadit, které Vás baví a je zde i poptávka, tak je ještě důležité vzít v potaz kolik se v tomto oboru „točí peněz“. Je dobré si vždy zvolit oblast, kde budete mít co největší provizi. Je sice dobré prodat spoustu zboží, ale pokud bude cena tohoto produktu minimální a tím pádem i Vaše provize, tak se to nemusí vyplatit. Navíc málokdo si bude kupovat produkt za pár korun na internetu.

Zahraničí

Nemáte-li stále žádné nápady na podnikání, zkuste se podívat do zahraničí. Dost možná se Vám podaří najít téma, které je profitabilní, ale v Česku ho ještě nikdo neobsadil. Na Českém trhu se sice v současnosti nachází velký počet internetových obchodů, ale například USA je pořád napřed a vždy bude. Tímto způsobem se dají najít extrémně profitabilní oblasti i v dnešní době.

Vychytávejte trendy

Nevíte-li stále v čem podnikat na internetu, zkuste metodu vychytávání trendů. Jedná se o trošku jiný způsob, než všechny předešlé, protože se zde neočekávají dlouhodobě vysoké příjmy. Pokud se Vám podaří najít velký trend, který je teprve na začátku, může se Vám vyplatit rozjetí tohoto e-shopu i s tím, že velké tržby nebude vykazovat po dlouhou dobu. Pro tento způsob platí dvojnásobně výše zmíněná technika se zahraničím. Většina trendů k nám přichází ze západu s lehkým spožděním, které můžete využít ve svůj prospěch. Je potřeba upozornit, že většinou se bude jednat o oblasti s extrémní konkurencí, o to víc byste měli dbát na to, abyste do vlaku naskočili co nejdříve a tím získali výhodu. Příklady takových trendů můžou být například fidget spinnery nebo hoverboardy, které nedávno pohltili masy lidí.

Shrnutí – jak postupovat při hledání v čem podnikat

Nejprve si vypište oblasti, které Vás baví, o kterých něco víte a zajímáte se o ně. Zkuste u těchto oblastí najít produkty, které by se daly prodávat. V dalším kroku se na internetu porozhlídněte po konkurenčních eshopech a témata, kde uvidíte, že konkurence je na vysoké úrovni vyškrtněte. U zbylých si udělejte analýzu klíčových slov (může Vám pomoct i se zjištěním konkurence) a zbavte oborů, kde je malá poptávka. Pokud Vám na seznamu ještě něco zbylo, pusťte se do podnikání s tím, kde je nejvíce peněz. Pokud ne, tak nevěšte hlavu, zkuste se inspirovat v zahraničí nebo opomeňte nějaký z výše uvedených bodů.

Náhledový obrázek:
Designed by Freepik

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *